Communicatieve vaardigheden U14

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. Chauffeurs zijn het visitekaartje van het bedrijf en hebben direct contact met de klanten. De communicatieve vaardigheden van chauffeurs zijn belangrijk voor het afwikkelen van vervoersopdrachten. Dit geldt ook voor de communicatie tussen chauffeurs en hun leidinggevenden en collega’s.

Programma
– Representativiteit en beroepshouding;
– Klantbenadering;
– Commercieel gedrag;
– Klachtafhandeling;
– Omgaan met stresssituaties;
– Dimensies van cultuur;
– Normen en waarden;
– Communicatie als onderdeel van dienstverlening.

Resultaat
Deelnemers leren zich een representatieve houding aan te nemen naar klanten, leidinggevenden en collega’s. Daarnaast leren ze beter communiceren en in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding te handelen.

Duur
– Regulier: dagcursus 08:00 – 16:00 uur
of:
– E-learning: 4 uren e-learning + 3 uren klassikaal les

Code 95
Deze cursus telt voor 7 uren mee voor Code95.